måndag 28 november 2016

I går besökte jag Vanton tila



helt i hundträningens tecken. Vi deltog med Simon i en utställningstränings kursdag med exteriördomaren Arja Koskelo. Dagen var super, så jag skriver mer om det senare.

                                   
                                              Gula träningshallen är uppvärmd, kök, toa och klubbrum finns.    



Min vision har aldrig byggt på ett  stort eller lyxigt stall, utan på ett litet och fungerande stall där kombinationen med hundverksamhet fungerar och ibland stöder varandra. Mysigt skulle jag också vilja ha det.

  
Trasmattor, anslagstavla och dekorationer vid in/utgången





Ingång till kök och kafferum. Fina enkla hyllor och gardinen är ju en jättebra idé.


Trevligt med fönster.



Köket
Kökets andra vägg

  Själva stället kursen ordnades på kan sägas bli en förebild i min egen gårdsplanering.

Träningsplan med nätplank, sittplatser och granar ;)
Några av de idéer jag försöker förverkliga hemma har gjorts hos dem. Nu fick jag äntligen bilder för mina visioner. Det kan rent tekniskt ibland vara svåra att förklara för andra hur jag vill ha det. Framförallt gav platsen en tro på att det går att göra som jag tänkt!

De har fött upp shetlandsponnyer tidigare, men slutat helt med det och riktar sig enbart till hundverksamhet nu verkar det som.
Antikvitetsbutik
Jag har på min önskelista ett skyddstak utanför Mirellas dörr. Jag skulle sätta en vägg till för vindskydd. Även på hundsidan skulle ett sånt här skydd vara bra, men kanske ett lägre skulle räcka.
Biltak vid gula hallen.

Stora hallen. Ljus med bra matta. Ingen värme.


Hit kommer jag flera gånger!

Ett nytt besök en vecka senare; lillajulsmarknad





VANTON TILA






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar