lördag 27 februari 2016

Olivia fick fem små valpar

Olivia började föda kl 23 på torsdag 25.2.16  kväll och fick sin första valp då. På fredag morgon föddes fyra till och kl 03.30 var allt över. Valparnas födelsedatum kommer att bli densamma för alla, troligen 25.2. Det betyder att en! hann födas på Simons födelsedag och resten dagen efter. Det blir lätt att komma ihåg :)

De nyfödda valparna

Olivia vill ha sina valpar nära <3 (uppfödarens bild)


Jag  hälsar på Olivia lördagen 26.2.16


Lite funderade jag om Olivia skulle känna igen mig. Vi har inte setts på två månader! Men visst kände hon. Hon tänkte genast stiga upp och komma och hälsa på mig, så jag fick skynda mig till valpningsbädden för att inte störa valparna. Olivia var sitt hjärtliga härliga glada jag! Oj, så glad jag blev!

Dessutom mår valparna utmärkt trots sitt 6 dygns äventyr.

Manta (Olivias mamma) och Ulla kom genast emot mig vid dörren.

Det är jätteviktigt att inte släppa in andra hundar till en tik med valpar. Det kan stressa mamman otroligt, så jag hälsade ordentligt på dessa först. Roligt att se mina gamla kompisar :). Det var ju dessa två som höll mig sällskap när jag väntade på att Mirella skulle födas för nästan fyra år sedan.

Jag tvättade händerna innan jag gick in till Olivia. Här tänker hon börja stiga upp för att hälsa.

Jag skyndar mig bredvid och Olivia putsar och ordnar med sina valpar.


Ordning och reda. Olivia är en jättebra mamma <3

(C) Kirsi Suhonen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar