söndag 21 februari 2016

Mirella och Lisa är vänner (2)

Det är med skräckblandad förtjusning jag följer dessa två. Hästar är mycket känsliga djur, men p g a att Lisa är så liten och rör sig just vid hovarna är det förstås en risk... men deras vänskap är så speciell och båda har glädje av den - så jag har inte hjärta att hindra dem från att umgås. Dessutom är det bättre att jag låter Lisa umgås med Mirella, än att hon letar efter henne bland de andra hästarna som inte bryr sig/eller tycker om hundar.




Jag blev ändå lite chockad när Mirella plötsligt tar Lisas öra mellan läpparna. Men som du ser reagerar inte Lisa på något sätt, fast jag försöker dra bort henne -  kanske för att hon tuggar själv på Mirellas ögonfransar och slickar henne runt mulen när hon får chansen.

På videon försöker jag dra bort Lisa, men hon stretar bara emot :D







När Mirella ätit hittar Lisa en bra sovplats i sin väns rum.

Läs mer om Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar