måndag 20 oktober 2014

Planering av stickning

 
















Hur veta?

  • Vilket garn kan jag använda?
  • Vilka stickor passar?
  • Hur många maskor ska jag lägga upp?
  • Hur stort kommer mitt arbete att bli?
  • Kan jag använda mönster direkt från boken jag hittade?




Vilket garn kan jag använda

 

Vilka stickor passar? 

 
Hur många maskor ska jag lägga upp?
 
Hur stort kommer mitt arbete att bli?
 
Kan jag använda mönster direkt från boken jag hittade? 

Sticka en provlapp

Lägg upp 20 m med den stickstorlek du vill pröva och den teknik du vill använda i 3-4cm

 

Uträkning av maskantal.

Räkna hur många maskor du har på 5 cm  ____
Hur många maskor har du på 10 cm? ____
Hur många maskor blir det på 1 cm _____ (dividera med 10)

Mät produktens bredd multiplicera med maskantal/cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar