onsdag 10 april 2019

Häst & Hundtidningen

Jag och min kompis gjorde häst- och hundtidningar till varandra på 1970-talet. Vi hade då ingen aning om att det i framtiden skulle finnas datorer, digitalkameror eller annat. Allt skrevs för hand, ibland med nötta tusch och på det papper vi kunde få. Härligt att se vilka teman jag valt och jämföra dem till idag. Novellerna är också roliga. Jag har skrivit om en mamma som luktar häst :) :) andra artiklar:






Mina Häst och Hundtidningar som jag skrev 1975-1976?

Förvaringsfodral som jag sytt på lågstadiet, kanske på tvåan?


Hundtossor. Hundmat har jag också skrivit om.

Ridkunskap :) Kan inte låta bli att le. Håller på med samma saker ännu, som då för 45 år sedan 😃😃ツッシ

Är det farligt att rida?  HH var och hälsade på Vasa Hubertus ridläger.
I Finland har säkerheten diskuterats väldigt mycket under 10 senaste åren. Tydligen hade det varit aktuellt tidigare också. Lite ur annan synvinkel kanske. Då visste vi inte att utrustningsutvecklingen skulle gå enormt framåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar