torsdag 1 februari 2018

1. Dagens fråga!

Om jag inte behövde jobba eller gå i skola, 

vad skulle jag vilja göra då?

 

Pröva att svara på frågan innan du blir påverkad av mina svar!






För några år sedan ställde jag mig denna fråga och svarade:

Jag skulle

  • studera
  • lyssna på olika föreläsningar
  • sköta mina hästar, rida
  • umgås med mina vänner
  • vara med mina hundar

Jag skulle försöka uppfylla fyra delar i mitt liv

  • näring för hjärna och själ
  • glädje, välmående, inspiration, krafter
  • närhet, värme, spänning
  • vän? 

Jag var väldigt stressad när jag svarade. Jag hade inte tillräckligt många timmar i dygnet. Nu när jag tittar på det, märker jag att alla dessa saker var möjliga. Jag hade bara inte kunnat prioritera dem.

En annan sak, tänk att jag inte ville något mera, resa, mm. Kanske jag tänkt att jag inte har råd. Inga pengar- mycket tid, mycket pengar - ingen tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar