lördag 18 januari 2014

Nytt av gammalt, nött eller onödigt

 

Något ska jag göra av det här också:


 




 

 

Demomaterial blir mattor







Ylletröja blir hunddyna

En ylletröja som jag stickat för läääänge sedan fick bli dyna till Simon. Jag har inga "sämre" dynor kvar, så en gammal stickad väst får agera dyna. Härligt när självtillverkade saker uppskattas av vovvarna.
 

Munkjacka blir hundbädd


Köpte en munkjacka till minne när jag studerade vid Ypäjän Hevosopisto. Sotis smakade på dragkedjan, vilket harmade en del, men som hunddyna fick denna munkjacka nytt liv.
Hittade dukar i piggt tyg för en liten slant. En av dem blev till tre dynor.
  
Så glad som jag var över den här västen, så var den mycket opraktisk att använda. Skön, mjuk och varm var den nog. Nå, Sotis får njuta av den.
Denhär stackars stolen har fått vara med om mycket. Först helt ok hos min över 90 åriga faster, sen fick jag den för att klä om den. Nå hann aldrig få den klar, förrän hundarna redan använt den - tappade lusten att fortsätta... men med vitt konstläder är den igång igen!
 

Favoritrocken råkade illa ut!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar