fredag 28 mars 2014

Jag testar symaskinsbroderi


 
Jag sydde en gästhandduk till villan.






Symaraton med Husqvarna Viking Platinum

Vad jag lärde mig:

Den är inte så svår att använda som man kunde tro efter första försöken.

Innan du börjar kontrollera att
-        tråden löper bra och inte fastnar på trådrullepinnen eller i trådledarna
-        nålen är vass och rak
-        spolen är spänt spolad och full
-        ramstorleken är viktig. Maskinen startar inte om den är fel inställd
-        alla siffror syns på displayen vid val av motiv. 15 kan i misstag bli bara 5 och bilden blir fel.


Det visade sig att:
-        trådrullebrickan orsakade var mer till besvär än hjälp
-        man ska ”vakta” sömnaden hela tiden. Jag satt och stickade medan maskinen sydde
-        undertråden tar snabbare slut än man tror


Tips

När maskinen stannar och det lyser ett E vid trådrullen på displayen
=> Under- eller övertråden är slut eller så har tråden gått av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar