måndag 6 juli 2015

Denhär sommarens projekt :)

Oskar byggde en ny dörr till Mirella. Hon har egen utgång till hagen.
  

Sen blev det efterlängtade hindrens tur.

 Oskar och Julia överraskade mig med att tömma boxarna, låta dem torka och sätta in ny torv.

 Våra trädgårdsmöbler fick ny färg.

Oskar och Julia hade även städat framför stallet. Se bilden ovan. Det fanns bråte från våra byggprojekt, höbalar m m. Det blir så mycket mer välkomnande när det är snyggt.

Vi tog också itu med ridbanan. Det är inte några timmar som både Oskar, Viktor och jag satt ner på att få ridbanan ordentligt inhägnad och fyrkantig. Säkert hundratal tillsammans. Mirella börjar bli så van med ett och annat att hon hälsar på grävmaskinen som på en vän ;)

 Sen målade vi plankor med Viktor. Det gick åt 27 l färg! Plankorna tog inte slut i första taget.
 

Mitt potatisland


Vi bestämde med Elli att vi ska ta en talkodag. Vi tömde hela stallet och jag började målningen. Elli putsade täcken.
 

När jag kommit igång, målade jag stallet också. Som tur fick jag hjälp av Viktor på slutrakan.


Nå, sommaren är inte slut än... som tur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar