torsdag 9 april 2015

Mina arbeten i lappteknik

Mitt senaste projekt, ett lapptäcke av Suvekas provlappar (ca 4 x 5 cm per lapp).


 .
Jag sydde ett lapptäcke till Oskars rum när han var 4 år. Tyget till lapptäcket är en bit som blev kvar när jag sydde en rullgardin till honom. Det fanns inte tillräckligt för ett helt täcke så jag planerade in enfärgade bitar emellan motiven.
 


 Sotis och Agnes fick ett liggunderlag av konstläder rester. De vita hade blivit över när jag klädde över en stol. Det svarta och bruna var överlopps från tidigare projekt.

  


Dynans tyg är inhandlat hos Kaarina Nikkanen som sålde tryckta tyger. Dessa bitar är av deras egen produktion. Jag ville ge vovvarna en dyna som hade lite "design" i sig.

   


På vårarna blir jag ofta inspirerad av att göra något färgglatt. Till det passade tyger från mina "barntyger". Rester från de otaliga collegeblusar och byxor jag sytt till pojkarna när de var små. 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar